Jak jsem se nedopustil nehorázné drzosti

Politologa Bohumila Doležala pobouřil můj článek v MF Dnes o tom, jak Američané řešili před 40. lety svůj postoj k reformám v tehdejším Československu. Najdete ho i tady na mém blogu. Ve svém internetovém politickém zápisníku mne napadl z „nehorázné drzosti“. Je to jen malá poznámka, ale naštvala mne.  Tvrdím, že se spíš sám politolog Doležal sám zachoval „nehorázně drze" a arogantně.

Nevím, jak pan Doležal dospěl k názoru, že Američanům „vytýkám USA nečinnost v době Pražského jara“. Je pravda, že MF Dnes opatřila článek, jak bývá zvykem, expresivním titulkem „Mráz přichází z Washingtonu“. Ten snad mohl vést Bohumila Doležala k názoru, že budu vůči USA kritický. Ale v následujících řádcích jsem podle nejlepšího vědomí a svědomí nikoho nekritizoval ani nikomu nic nevytýkal. Rád si nechám ukázat formulaci v článku, která by něco takového naznačovala.

Ale i kdybych USA něco v tomto smyslu vytýkal, nevím proč by to měla být „nehorázná drzost“. Naznačuje snad pan Doležal, že se USA nepřísluší kvůli aktivitám v roce 1968 kritizovat? Pochopil bych, kdyby mi vytýkal nějakou špatnou interpretaci. Pak by mi mohl vytknout, že jsem se mýlil, že jsem něco nepochopil, případně špatně napsal. Mohl by mne nazvat "nehorázným blbem" nebo "pitomcem", což by odpovídalo jeho stylu a dávalo větší smysl, než mne vinit z "nehorázné drzosti" jen kvůli tomu, že jsem podle jeho názoru něco "vytýkal".

Ale on Bohumil Doležal to hodnocení zjevně naklepal do počítače jen tak stranou, takříkajíc vypálil od pasu. Proto si myslím, že se spíš jeho vlastní poznámka dá považovat za neuváženou, nehoráznou ba arogantní drzost.

Vít Pohanka, Český rozhlas, USA

Autor: Vít Pohanka | pondělí 11.8.2008 7:45 | karma článku: 13,80 | přečteno: 2390x
  • Další články autora

Vít Pohanka

Jak získat nadhled

24.11.2010 v 8:50 | Karma: 13,21

Vít Pohanka

Karen ze skal

24.9.2010 v 14:38 | Karma: 7,94

Vít Pohanka

Stopka pro všechny

5.1.2009 v 7:34 | Karma: 19,61