Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Štvaný srnec a pokusná krysa v europarlamentu

Čeští europoslanci nespolupracují. Psala o tom kolegyně Šafaříková v Lidových novinách. Vyznění článku je takové, že nedokáží překonat stranické antipatie a bojovat společně za české zájmy. Mám jiné, možná spíš přídavné vysvětlení: oni se prostě v Evropském parlamentu nemůžou najít!

V Evropském parlamentu není těžké nabýt dojmu, že jste pokusné zviřátko v bludišti a máte prokázat, že najdete cestu.Inmagine, Royalty Free Photos „Hotový Véna z venkova“, nadával jsem si, když jsem už asi půl hodiny bloumal podzemním parkovištěm Evropského parlamentu ve Štrasburku a marně hledal, kdeže jsem zaparkoval služební auto. Při příjezdu jsem se zdržel v zácpě, do budovy dorazil těsně před dohodnutou schůzkou na rozhovor a dopustil jsem se osudové chyby: auto jsem zaparkoval na prvním volném místě, vyrazil z něj jak štvaný srnec na schůzku a nepoznamenal jsem si číslo stání. Za pár hodin jsem si zaboha nemohl vzpomenout, jestli jsem zaparkoval na -3g302 nebo spíš -1a103. Auto jsem našel spíš náhodou.

Nebylo to zdaleka poprvé, kdy jsem se europarlamentu ztratil a nejspíš ani naposled. Loni jsem špatně odbočil cestou z kanceláře poslance Zielence a ocitl se překvapivě v sektoru G, když jsem měl přitom v plánu dojít do sektoru K a hladce budovu opustit. Nějak jsem se zamotal. Následující půl hodinu jsem si připadal ne snad jako zmíněný štvaný srnec, ale spíš jako pokusná krysa marně hledající východ z bludiště pečlivě navrženého tak, aby to měla těžké.

Nejsem sám, také europoslanci připouštějí, že po nástupu ještě dost dlouho tápali v tom, do které místnosti mají dorazit. Plenární zasedání v hlavní místnosti těžké najít není. Horší je to s různými schůzemi parlamentních výborů, poslaneckých frakcí. Možná i tohle vysvětluje, proč někteří europoslanci (nejenom čeští) nemají právě vzorovou docházku do výborů. Dá se to vyčíst ze zápisů z jejich schůzí, které obsahují i prezenci. Aktivní účast právě na těchto setkáních je přitom pro v práci parlamentu často mnohem podstatnější, než vystoupení v plénu, o kterých se se často píše v českých médiích.

Malou aktivitu některých zástupců lidu v jediné přímo zvolené evropské instituci a jejich údajnou malou ochotu spolupracovat proto přikládám tomu, že prostě netrefí tam, kde by měli být. Že by byli líní nebo po česku nevraživí, tomu se mi nechce věřit.

Toto je upravený příspvek, který před časem zazněl v Českém rozhlase

Autor: Vít Pohanka | čtvrtek 24.1.2008 7:37 | karma článku: 20,67 | přečteno: 4461x
  • Další články autora

Vít Pohanka

Jak získat nadhled

V poslední době jsem začal zkoušet netradiční způsob, jak získat nadhled. Osvědčil se mi. Klikněte na obrázek umístěný níže, podívejte se na video a věřte: stojí to za to :)

24.11.2010 v 8:50 | Karma: 13,21 | Přečteno: 2392x | Diskuse| Ostatní

Vít Pohanka

Karen ze skal

Když máte plné zuby civilizace, nemáte v Čechách a na Moravě moc na vybranou. To v Americe je spousta míst, kde se ztratíte jako nic. Tak třeba Karen se uchýlila z Kalifornie do Národního parku Canyonlands v Utahu.

24.9.2010 v 14:38 | Karma: 7,94 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Ostatní

Vít Pohanka

Proč si to Bursík s Klausem nevyříká doma?

To se mi honilo hlavou, když vicepremiér Bursík ve Washingtonu na tiskové konferenci doporučil prezidentovi, aby nosil tričko s logem ruské naftařské společnosti Lukoil. Ta prý podle předsedy Strany zelených financuje zčásti knihy Václava Klause Modrá, nikoli zelená planeta.

18.3.2009 v 7:46 | Karma: 14,65 | Přečteno: 2515x | Diskuse| Ostatní

Vít Pohanka

Jsou Američanky emancipované? Nikoli

Emancipace žen v Americe postoupila v posledních volbách o krok dál. Pořád ale není stoprocentní.

27.1.2009 v 7:16 | Karma: 19,23 | Přečteno: 3138x | Diskuse| Ostatní

Vít Pohanka

Stopka pro všechny

„Stopka pro všechny“, tak se dá přeložit značka, na kterou narazíte v Americe velmi často. Znamená, že řidiči přijíždějící na danou křižovatku ze všech směrů, musejí zastavit, posoudit situaci a dát přednost tomu, kdo přijel první. Zní to jednoduše, ale co když přijíždíte současně s auty z jednoho, dvou nebo tří jiných směrů, přičemž všechny mají na příjezdu stopku. O tom, kdo přijel první, by se dalo polemizovat. Kdo pojede první?

5.1.2009 v 7:34 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2508x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2978x
Vít Pohanka je zpravodajem Českého rozhlasu ve Washingtonu